Po co Google zbiera Twoje dane?

Może już kiedyś spotkałeś się z pojęciem “reklama behawioralna” ale pozwól, że krótko wytłumaczę co kryje się pod tą nazwą. Reklama behawioralna to przekaz reklamowy, który jest dopasowany do zainteresowań odbiorców. Aby reklama była dobrze dopasowana do grupy odbiorców Google musi zgromadzić wystarczającą ilośc danych – wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, odwiedzane miejsca, itd.

Co wie o Tobie Google?

✔️wiek
✔️płeć
✔️urządzenie
✔️status cywilny
✔️ogólne zainteresowania
✔️miejsce zamieszkania
✔️miejsce pracy
✔️ulubione miejsca
✔️gdzie wybierasz się na wakacje
✔️jakiej muzyki słuchasz
✔️poglądy polityczne
✔️co oglądasz na Youtube
✔️i wiele, wiele więcej…

Google wie gdzie byłeś i gdzie się wybierasz

Zarezerwowałeś/łaś hotel na Booking.com? Wpisałeś w nawigacje adres Twojej ulubionej restauracji? A może byłeś/łaś na wakacjach w Grecji 10 lat temu? To wszystko Google o Tobie wie i skutecznie wykorzystuje te dane, aby reklamy, które widzisz były idealnie dopasowane do Twoich potrzeb tu i teraz.

Zobacz sam jak wyglądasz w oczach Google

Zaloguje się na swoje konto Google i przejdź na stronę https://myaccount.google.com/, a następnie przejdź do sekcji “Dane i personalizacja”.

W tym miejscu możesz sprawdzić swoją historie przeglądania, historie lokalizacji, zainteresowania, itd.
Niewątpliwie najbardziej szokującym miejsce jest sekcja “Oś czasu”, w której zobaczysz miejsca, które odwiedzałeś nawet 10 lat temu, a nawet dowiesz się tego, jak wyglądała droga do celu i ile zajęło Ci dojechanie do niego.

W sekcji “Personalizacja reklam” znajdziesz informacje o Twoich zainteresowaniach. Możesz znaleźć tam całkiem ciekawe informacje, które mogą wydawać Ci się absurdalne.

W tym miejscu możesz również zmienić ustawienia i zrezygnować z niektórych opcji zbierania danych o Twojej aktywności w internecie.

Napisz komentarz

Przypnij