Prowadzisz biznes i chciałbyś poznać, kim są osoby, które każdego dnia mijają drzwi Twojego lokalu? Mam dla Ciebie narzędzie, które pomoże Ci poznać sąsiadów Twojej firmy.

 

Dane, które znajdziesz w zakładce „Dane lokalne”, mogą ułatwić Ci dotarcie do osób w pobliżu Twojej firmy, aby skłonić ich do odwiedzenia Twojego lokalu. Drugim ciekawym zastosowaniem tych danych jest badanie lokalnego rynku, zanim zdecydujesz się na wynajem lub zakup nieruchomości pod biznes, który zamierzasz otworzyć. To genialne w swojej prostocie narzędzie, które pozwoli Ci uniknąć w przyszłości niepotrzebnych przeprowadzek ze względu na brak popytu na Twoją usługę lub produkty w wybranym miejscu.

Załóżmy, że jesteś młodą osobą, która za chwilę na swoje konto otrzyma dofinansowanie z UE na pierwszy biznes, niech będzie to salon gier, w którym klienci będą mogli wspólnie grać w gry i rywalizować w organizowanych przez Ciebie turniejach. W tym momencie osoba, która kompletnie nie zdaje sobie sprawy, jak ważna jest lokalizacja biznesu, prawdopodobnie wybierze lokal, który będzie tani i nie będzie wymagał dużego wkładu finansowego na remont. Założenie dobre, ale… Po pierwszym miesiącu do zauważasz, że biznes nie kręci się tak, jak chciałeś, klientów jest niewielu, a rachunki i podatki trzeba zapłacić. W pewnym momencie zdajesz sobie sprawę, że lokal, który wynająłeś znajduje się na osiedlu, na którym 70% mieszkańców to emeryci, a reszta to w większości osoby z innej dzielnicy lub osoby po 40, które prawdopodobnie nie będą zainteresowane graniem w gry.

Daje Ci świetne rozwiązanie na to, abyś nie popełnił tego błędu. Wykorzystaj to narzędzie przy tworzeniu reklamy Facebook Ads. Sprawdź także, czy miejsce, w którym chcesz otworzyć swój biznes, sprawdzi się w przypadku branży, którą wybrałeś.

 

Gdzie znajdę statystyki danych lokalnych mojej firmy?

Na głównej stronie Twojego fanpage’a przejdź do zakładki „Statystyki”, po czym wybierz z lewej kolumny „Dane Lokalne”. Mamy to!

 

Jak sprawdzić, kto jest moim lokalnym, potencjalnym klientem?

Dane lokalne facebook

Na stronie, którą masz właśnie przed oczami, w pierwszej kolejności możesz wybrać okres (1), z którego dane lokalne chcesz wyświetlić – 1 tydzień, 1 miesiąc, 1 kwartał. Dodatkowo Możesz wybrać czy chcesz obejrzeć dane dla najbliższej okolicy (50 m) czy dla kodu pocztowego Twojego lokalu (2).

Poniżej zobaczysz informacje o godzinach szczytu (3) – dowiesz się, w jakich godzinach i w jaki dzień tygodnia Twój lokal mija najwięcej ludzi. To dobry wyznacznik tego, w jakich godzinach Twój biznes powinien być otwarty.

 

Czy Twoja reklama trafia do osób w pobliżu?

Dane lokalne facebook

W kolejnym oknie „Skuteczność reklamy” możesz sprawdzić statystyki dotyczące płatnych kampanii Facebook Ads. Możesz tutaj sprawdzić jaki procent osób zobaczyło Twoją reklamę to osoby przebywające w pobliżu Twojego adresu firmy.

 

W jakich godzinach lub dniach mój lokal ma być otwarty dla klientów?

Dane lokalne facebook

Informacje na temat trendów znajdziesz w oknie „Osoby w pobliżu”. Możesz wybrać zakres czasu jaki Cię interesuje, mogą to być dane w rozbiciu na godziny, dni lub kwartał.

 

Dane demograficzne Twoich lokalnych klientów.

Dane lokalne facebook

Przechodzimy do ostatniej, a jednoczenie mojej ulubionej części statystyk lokalny. W tym kroku znajdziesz dane na temat wieku, płci i miejsca zamieszkania osób w pobliżu Twojej firmy.

Jak widzisz, nie potrzebujesz skomplikowanych narzędzi analitycznych, aby być kilka kroków przed konkurencją. Wystarczy, że masz świadomość o istnieniu tego typu statystyk. Istnieje jeszcze wiele darmowych sposobów na to, aby Twój biznes skutecznie się rozwijał.

Czytaj AdChef, wyprzedzaj konkurencje!

Do kolejnego wpisu.

 

Sprawdź również:

Jak zdobyć fanów na Facebooku?

Piksel Facebooka – co to jest i dlaczego musisz go mieć?

Niechciane opinie na Facebooku

Napisz komentarz

Przypnij