Jak zdobyć fanów na Facebooku?

To pytanie zadaje sobie pewnie wielu właścicieli stron, a więc nie przedłużajmy! Jeżeli rozwijasz swój fanpage i chcesz, aby treści, które na nim udostępniasz były widoczne dla jak największej liczby użytkowników, nie możesz zapomnieć o tym magicznym liczniku, który oprócz zasięgów buduje zaufanie. Liczba polubień na Facebook’u działa jak opakowanie produktu w sklepie – fanpage, który posiada 1000 polubień będzie jak Huawei, a fanpage na którym zebraliśmy 10 000 polubień będzie jak nowy model iPhone firmy Apple. Liczba lajków na profilu nie musi wcale odzwierciedlać jakości produktu, tak jak Huawei nie zawsze będzie gorszy od iPhone’a. Nie mniej jednak liczba fanów jest w pewnym sensie istotna i daje nam pewną przewagę.

 

Inwestuj czas, pozyskuj fanów za darmo!

 

#1 Znajomi

Czy dobry znajomy będzie dobrym fanem? I tak i nie. Twój kolega, którego poprosiłeś o polubienie Twojego fanpage’a prawdopodobnie nie będzie Twoim Klientem, ale może świetnie pobijać zasięgi Twoim postów lajkując, udostępniając i komentując. Tak więc czemu nie poprosić swoich wszystkich znajomych na Facebook’u, aby zostawili lajka na Twojej stronie? Minusem tego rozwiązania jest fakt, że w przyszłości kiedy będziemy chcieli sprawdzić w statystykach naszego fanpage’a, kim są nasi Klienci (fani), nasze statystyki mogą być przekłamane. Podobna sytuacja będzie miała miejsce przy tworzeniu grupy podobnych odbiorców, którą możemy wykorzystać w kampanii Facebook Ads. Sam zdecyduj czy zapraszanie znajomych, aby zdobyć więcej page like’ów to dobre rozwiązanie dla Ciebie.

 

#2 Grupy i fora dyskusyjne

Dołącz do kilku ciekawych grup o tematyce Twojego fanpage’a, zacznij udzielać się i wchodź w dyskusje. W odpowiedzi możesz podlinkować udostępniony post z Twojego profilu, który będzie pasował do poruszanego tematu. Twórz ciekawe treści na swoim fanpage’u, aby móc dzielić się nimi na grupach. Oczywiście wszystko z głową i rozsądkiem, w innym wypadku Twoja osoba lub firma będzie kojarzona negatywnie.

 

#3 Konkurs

Dość kontrowersyjny sposób. Po pierwsze sposób jest nie do końca darmowy ponieważ czym bardziej atrakcyjną nagrodę zaproponujesz, tym więcej osób weźmie w nim udział. Dobrym pomysłem będzie ciekawy e-book lub udział w zamkniętym webinarze, jednak w tym wypadku efekt może być trochę mniej satysfakcjonujący. Drugim mankamentem są kwestie prawne, przez które możemy spotkać się z nieprzyjemnościami. Zanim zorganizujesz konkurs mocno zastanów się co wolno, a co nie. Na blogu Prawo w modzie możesz przeczytać więcej na temat organizacji konkursów.

chodakowska nałęczowianka facebook post

 

#4 Angażujące treści

Jeżeli Twoje treści będą chętnie generowały aktywność (lajki, udostępnienia, komentarze) to istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoje treści zostaną wyświetlone innym użytkownikom, którzy mogą być zainteresowani tematyką Twojego fanpage’a. Przykład angażującego posta poniżej.

 

deezee facebook post

 

#5 Przycisk „Zaproś”

Sposób banalny, ale nie każdy go zna. Każdego, kto polubi Twój post możesz zaprosić do polubienia Twojego profilu, o ile jeszcze tego nie zrobił. Proste? A jakie skuteczne!przycisk zaproś facebook

 

#6 Przekieruj ludzi ze strony internetowej na Facebook’a

Masz stronę internetową? Nie zapomnij umieścić na stronie odnośników do Facebooka, Instagrama, Linkedina, itd. Może to być w górnej lub dolnej belce strony. Możesz użyć także wtyczek lub poprosić programistę, aby zamieścił tzw. ucho na stronie – to element po lewej lub prawej stronie, który użytkownik może wysunąć i bez przechodzenia na stronę sprawdzić podstawowe informacje o Twoim profilu, a także polubić Twój fanpage.

 

Jest wiele darmowych sposobów na pozyskanie nowych fanów na Facebook’u. Warto pamiętać, że większość z nich wymaga czasu i cierpliwości. Na profilach, które prowadzę staram się korzystać z każdej z wymienionych wyżej metod, choć nie każdy sposób działa w każdej branży skutecznie. Zachęcam Cię do próbowania i wyciągania wniosków.

 

Mam sto złoty miesięcznie, damy radę zrobić marketing? Czyli płatne metody pozyskania fanów.

Facebook Ads to platforma, na której nie ma kwotowego progu wejścia – możemy zrobić reklamę nawet za 1 zł. To że możemy nie oznacza, że będzie skuteczne dlatego poniżej przedstawiam przykład ile może kosztować zdobywanie fanów na Facebooku z wykorzystaniem płatnej reklamy.

 

Reklama na fanów

Jedną z najbardziej skutecznych metod zdobywania fanów na Facebook’u jest reklama Facebook Ads. Jednym z celów działania w obszarze płatnej reklamy jest reklama Page Likes, która poprzez wykorzystanie algorytmu dociera do osób, które z większym prawdopodobieństwem polubią Twoją stronę na Facebooku. Dodatkowo jeżeli odpowiednio zawęzimy reklamę do konkretnej grupy osób nasza reklama będzie tańsza i bardziej efektywna.

Jaki jest koszt takiej reklamy? To zależy od wielu czynników. W kampanii dla jednego z klientów pozyskiwałem jednego fana za 0,75 zł a u innego potrafiłem zejść do 0,12 zł za polubienie. Jeżeli koszt pozyskania fana w Twoim przypadku wyniesie 0,40 zł to koszt pozyskania 1000 fanów wyniesie 400 zł.

Czy to się opłaca?

To zależy jaki jest Twój cel. Jeżeli masz odpowiedni budżet oraz zależy Ci na tym, aby Twój profil miał więcej fanów na profilu niż na stronie konkurencji to możesz korzystać z dobrodziejstw Facebook Ads. W strategiach reklamowych dla moich klientów często rezygnuje z reklamy na pozyskanie fanów ponieważ ich budżet jest mocno ograniczony. Istnieją jednak klienci, których budżet dziele tak, aby zrealizować główny cel oraz pozyskiwać powoli, ale systematycznie nowych fanów. Wszystko zależy od celów, które firma chce osiągnąć. Mam nadzieje, że ten wpis chociaż trochę ułatwi Ci podjęcie decyzji i pomoże w budowaniu Twojego firmowego fanpage’a.

 

2 komentarze

Napisz komentarz

Przypnij