Środa, 27 października 2021

7 wskazówek, jak poprawić swoje zdrowie psychiczne w tym roku

30 września 2021

Twoje zdrowie psychiczne jest równie ważne jak zdrowie fizyczne. Jednak wiele osób nie docenia znaczenia utrzymania prawidłowego zdrowia psychicznego. W rzeczywistości, większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że jakość Twojego zdrowia psychicznego może nawet mieć transformujący wpływ na Twoje zdrowie fizyczne, jak również. Zdrowie psychiczne i fizyczne są bardzo mocno ze sobą powiązane. Bez odpowiedniego zdrowia psychicznego, twoje zdrowie fizyczne będzie cierpieć i vice versa. Słabe zdrowie psychiczne zwiększa ryzyko wielu negatywnych warunków zdrowotnych, w tym przewlekłego zmęczenia i niektórych rodzajów raka.

Niestety, zdrowie psychiczne jest często trudniejsze do utrzymania niż zdrowie fizyczne. Utrzymanie silnego zdrowia psychicznego wymaga czegoś więcej niż wizyty u lekarza i kursu antybiotyków. W rzeczywistości, utrzymanie zdrowia psychicznego często wymaga lat ciężkiej pracy i zmiany stylu życia. Jednak utrzymanie zdrowia psychicznego jest zdecydowanie warte pracy, którą trzeba wykonać. Poprawa zdrowia psychicznego z kolei poprawia zdrowie fizyczne. To automatycznie pomaga Ci czuć się lepiej o sobie i swoim życiu. Plus, istnieje wiele prostych sposobów, aby szybko poprawić swoje zdrowie psychiczne i czerpać korzyści w tym roku.

1. Zacznij prowadzić dziennik

via

Dziennikarstwo to świetny sposób na poprawę swojego zdrowia psychicznego. Zapisując swoje myśli i uczucia w prywatnym dzienniku automatycznie pomaga czuć się mniej zestresowany i bardziej spokojny. Pomaga również spojrzeć na swoje problemy z innej perspektywy i często uświadamia, że są one mniej katastrofalne, niż mogłoby się wydawać. Postaraj się pisać w dzienniku jeden raz dziennie, nawet jeśli napiszesz tylko jedną lub dwie linijki. Poczujesz się wyzwolony od swoich problemów, a twoje zdrowie psychiczne natychmiast się poprawi.

2. Wyraź siebie w sposób kreatywny

via

Twórcza ekspresja jest jednym z najlepszych sposobów na poprawę zdrowia psychicznego. Nie musisz być profesjonalnym artystą, aby wyrazić siebie twórczo. Kreatywna ekspresja obejmuje wszystko, od kolorowania do bazgrołów do śpiewania pod prysznicem.

3. Stwórz rutynę ćwiczeń

via

Jak już wcześniej stwierdzono, zdrowie psychiczne i zdrowie fizyczne są ze sobą głęboko powiązane. Tak jak twoje zdrowie psychiczne wpływa na zdrowie fizyczne, zdrowie fizyczne wpływa na zdrowie psychiczne, jak również. Skutecznym sposobem na poprawę swojego zdrowia psychicznego jest rozpoczęcie regularnych ćwiczeń.

Zmotywuj się do regularnych ćwiczeń poprzez opracowanie rutyny ćwiczeń. Nie musisz wykonywać energicznych ćwiczeń cardio każdego dnia. Wystarczy podjąć wysiłek, aby poruszać swoje ciało każdego dnia, aby zwiększyć swoje zdrowie psychiczne i fizyczne.

4. Popraw swoje życie towarzyskie

via

Nie musisz stać się społecznym motylem tylko po to, aby poprawić swoje zdrowie psychiczne. Jednak spędzanie wysokiej jakości czasu z ludźmi, że zależy Ci może być niezwykle przekształcające dla Twojego nastroju i zdrowia psychicznego.

Podejmij szczery wysiłek, aby co tydzień spędzać czas z przyjacielem lub członkiem rodziny, na którym naprawdę ci zależy. Jeśli naprawdę chcesz poszerzyć swój krąg towarzyski, postaw sobie za cel spędzanie czasu z nowym przyjacielem przynajmniej raz w miesiącu.

5. Naucz się czegoś nowego

via

Dowiedziono, że uczenie się nowych rzeczy poprawia twoje zdrowie psychiczne. Każdego miesiąca postaraj się zainwestować czas w naukę czegoś nowego. Przeczytaj książkę psychologiczną, weź udział w kursie gotowania lub poproś przyjaciela, aby nauczył cię, jak uprawiać ogród. Upewnij się, że jesteś autentycznie zainteresowany jakąkolwiek nową rzeczą, o której chcesz się dowiedzieć.

6. Bądź wdzięczna

via

Praktykowanie wdzięczności jest nawykiem, który znacznie poprawia twoje zdrowie psychiczne. Każdy ma w swoim życiu niezliczone rzeczy, za które może być wdzięczny, ale wiele osób ma tendencję do skupiania się na negatywnych elementach swojego życia.

Spraw, aby wyrażanie wdzięczności stało się nawykiem poprzez dodanie prostej czynności do swojego codziennego życia. Pod koniec każdego dnia pomyśl o trzech rzeczach, za które czujesz się szczególnie wdzięczny tego dnia. Pójdź o krok dalej i załóż dziennik wdzięczności, w którym będziesz zapisywać, za co jesteś wdzięczny danego dnia. Kiedy poczujesz, że w twoim życiu brakuje czegoś dobrego, zajrzyj do swojego dziennika, aby przypomnieć sobie o wszystkich pozytywnych rzeczach, które się w nim znajdują.

7. Poddaj się leczeniu

via

Jeśli masz wrażenie, że twoje zdrowie psychiczne lub jakość życia jest bardzo niska, być może cierpisz na zaburzenia psychiczne, takie jak przewlekła depresja lub lęk. Na całym świecie ponad trzysta pięćdziesiąt milionów ludzi cierpi na depresję. Wiele milionów innych dotkniętych jest różnymi innymi zaburzeniami psychicznymi.

Zaburzenia psychiczne nie mają konkretnego lekarstwa, ale są zdecydowanie uleczalne. Najlepszym sposobem na poprawę poważnych zaburzeń psychicznych, które wpływają na Twoje zdrowie psychiczne, jest leczenie w formie profesjonalnej terapii lub leków. Zaplanuj spotkanie z psychologiem w Twojej okolicy, aby uzyskać więcej informacji na temat otrzymywania profesjonalnego, medycznego leczenia dla Twojego zdrowia psychicznego.

Zdrowie psychiczne jest często niedoceniane przez dużą część społeczeństwa. Utrzymanie zdrowia psychicznego jest kluczem do prowadzenia szczęśliwego, produktywnego i udanego życia. Zdrowie psychiczne nigdy nie jest czymś, co powinieneś poświęcić.