Czwartek, 18 kwietnia 2024

Jak się ubrać do pracy: 4 rodzaje biurowego dress codu

20 stycznia 2021

Jeśli pracujesz w biurze, ważne jest, aby znaleźć odpowiedni strój biznesowy, który sprawi, że poczujesz się komfortowo i pewnie. Ubrania, które nosisz do pracy są sposobem na przekazanie Twojego profesjonalizmu i pokazanie, że należysz do swojego środowiska pracy.

Co to jest biurowy dress code?

Biurowy dress code określa poziom formalności ubrań, które możesz nosić do pracy. Większość miejsc pracy nie posiada pisemnego kodeksu określającego, które dokładnie elementy stroju powinny być noszone przez pracowników; zamiast tego używa się szerokich terminów, takich jak "business professional", "business formal", "business casual" lub "casual". Dowiedz się więcej o tym czym jest biurowa moda i określ, która z nich ma zastosowanie w Twoim miejscu pracy, a będziesz w stanie ubrać się tak, aby odnieść sukces.

Jak się ubrać profesjonalnie w biznesie

Business professional to najbardziej konserwatywny biurowy dress code. Ten tradycyjny strój biznesowy jest codziennym strojem biurowym w takich branżach, jak finanse, bankowość, rząd i prawo. Garnitur lub pantsuit i koszula zapinana na guziki (często z krawatem) lub ołówkowa spódnica do kolan i blezer to wymagania dotyczące profesjonalnego stroju biznesowego. Garnitur biznesowy powinien być idealnie dopasowany. Jeśli nosisz obcasy, trzymaj się czegoś zamkniętego w palcach i krótszego niż trzy cale. Odpowiednie są również ładne mieszkania, loafersy i oxfordy.

Jak się ubrać formalnie w biznesie

Strojną wersją profesjonalnego stroju biznesowego jest business formal, czyli strój zarezerwowany na takie wydarzenia jak ceremonie rozdania nagród i kolacje benefisowe. W tym przypadku należy założyć garnitur lub spódnicę w ciemnym kolorze, elegancką koszulę i eleganckie buty. Krawaty i poszetki powinny być jedwabne. Dopełnij swój wygląd minimalistycznym paskiem i prostą biżuterią lub spinkami do mankietów.

Jak się ubrać na co dzień?

Business casual niekoniecznie oznacza swobodny - oznacza to, że nie musisz nosić garnituru i krawata. Strój do pracy w stylu business casual zazwyczaj składa się z koszuli z kołnierzykiem (button-up lub koszulka polo) lub swetra na wierzchu oraz spodni, khaki, chinosów lub ołówkowej spódnicy na dole. Można również dodać marynarkę lub sportową kurtkę, ale nie trzeba koniecznie szytej na miarę marynarki do garnituru. Buty powinny być zamknięte i profesjonalne, niezależnie od tego, czy wybierzesz buty, szpilki, płaskie, loafersy, mule czy oxfordy. Business casual to dobry sposób na strój, jeśli nie jesteś pewien, w jakie środowisko wchodzisz, ponieważ mieści się on gdzieś pomiędzy business professional a casual.

Jak się ubrać do pracy w stylu casual?

Swobodny biurowy dress code jest mniej restrykcyjny niż business casual, ale nie oznacza to, że powinieneś ubierać się tak swobodnie, jak poza pracą. Ten rodzaj stroju jest powszechny w branżach kreatywnych i w bardziej formalnych miejscach pracy w zwykłe piątki. Aby zachować profesjonalny wygląd nosząc swobodny strój, szukaj koszul z guzikami, bluzek i T-shirtów w jednolitych kolorach oraz ciemnych lub czarnych dżinsów bez rozdarć i dziur. Chociaż czyste trampki mogą być w porządku, trzymaj się butów z zamkniętymi palcami i zawsze unikaj klapek.

Casual vs. Smart-Casual w biurze

Odzież smart-casual jest ulepszoną wersją odzieży casual, zazwyczaj bardziej odpowiednią na rozmowy kwalifikacyjne, spotkania z klientami i wydarzenia w miejscach pracy o swobodnym charakterze. W przypadku smart-casualowego dress code'u, sięgnij po modniejsze elementy, takie jak odpowiedni do pracy kombinezon, marynarka i obuwie z wyższej półki.