Posiadasz stronę internetową i prowadzisz działania reklamowe? Bądź o krok przed konkurencją i zadbaj o niezbędne narzędzia, które pozwolą optymalizować kampanie i analizować ruch na Twojej stronie. W tym wpisie dowiesz się jak zacząć pracę w Google Tag Managerze.

 

→ Przeczytaj jak dodać Pixel Facebooka za pomocą Google Tag Managera ←
→ Przeczytaj czym jest Pixel Facebooka i po co jest Ci potrzebny ←
→ Zobacz aktualne wymiary grafik na Facebooku ←

 

Spis treści:

 

Co to jest Google Tag Manager?

Google Tag Manager to darmowe narzędzie, które pozwala na samodzielne dodawanie fragmentów kodu na stronie internetowej. Wykorzystując Google Tag Manager, w prosty i szybki sposób, bez pomocy programisty lub administratora strony możesz ingerować w kod źródłowy Twojej strony. Za pomocą GTM, w ciągu kilku minut będziesz mógł zacząć korzystać m.in. z:

  • Google Analytics – najpopularniejsze narzędzie do analityki Twojej strony internetowej
  • Tag Google Ads – zbiera dane i pozwala na tworzenie kampanii remarketinowych w Google Ads
  • Pixel Facebooka – analizowanie ruchu na stronie oraz optymalizowanie kampanii pod wybrane zdarzenia
  • Mapa cieplna (np. Hotjar) – analizowanie zachowania użytkowników na stronie internetowej

 

Co będzie potrzebne?

Aby móc korzystać z Google Tag Managera niezbędne jest posiadanie konta Google oraz dodanie specjalnego kodu, który generowany jest indywidualnie dla każdego konta. Dokładną instrukcje jak utworzyć konto i wygenerować kod znajdziesz w kolejnym kroku.

Kod musi zostać dodany w dwóch miejscach – pierwszy w sekcji <head></head>, a drugi w sekcji <body></body>. Jeżeli nie wiesz jak dostać się do plików źródłowych Twoje strony, musisz poprosić o pomoc programistę lub administratora strony.

Wskazówka: 

Jeżeli posiadasz stronę na WordPress, przejdź do zakładki Wygląd -> Edytor i po prawej stronie znajdź plik header.php (nagłówek motywu). W tym miejscu możesz w szybki sposób dodać kod GTM.

 

Tworzenie konta w GTM

Aby zalogować się do konta przejdź na stronę www.tagmanager.google.com, a następnie wybierz opcje (1)”Utwórz konto”.

zakładanie konta google tag manager

 

Następnie wpisz (2)nazwę konta oraz (3)wybierz kraj. W kolejnym kroku zaakceptuj regulamin i przejdź dalej.

zakładanie konta google tag manager

 

W kolejnym kroku (4)wpisz adres domeny Twojej strony internetowej i (5)wybierz miejsce, w którym będziesz korzystał z GTM.

zakładanie konta google tag manager

Na koniec skopiuj i wklej dwa kody:

  • (6)pierwszy wklej w sekcji <head></head>
  • (7)drugi wklej w sekcje <body></body>

zakładanie konta google tag manager

 

Weryfikacja

Po dodaniu kodów w odpowiednich miejscach pozostała Ci tylko weryfikacja. W tym kroku sprawdzisz, czy Twoje kody na pewno zostały dobrze zaimplementowane. W celu weryfikacji ściągnij wtyczkę Tag Assistant – LINK.

Teraz wejdź na swoją stronę internetową, lewym przyciskiem myszy wybierz wtyczkę w górnej części Twojej przeglądarki i wciśnij “Enable”. W tym momencie wystarczy, że odświeżysz stronę. Jeżeli rezultat weryfikacji wygląda tak, jak na zdjęciu poniżej to wszystko powinno działać poprawnie, a Twój Google Tag Manager jest gotowy do użycia 🙂

zakładanie konta google tag manager

→ Przeczytaj jak dodać Pixel Facebooka za pomocą Google Tag Managera ←
→ Przeczytaj czym jest Pixel Facebooka i po co jest Ci potrzebny ←
→ Zobacz aktualne wymiary grafik na Facebooku ←
Remarketing na Facebooku – docieraj skutecznie do Klientów

Napisz komentarz

Przypnij