Prowadzisz swój fanpage firmowy i zastanawiasz się jak zrobić pierwszą reklamę na Facebooku? Zacznij korzystać w pełni z możliwości reklamowych Facebook Ads już teraz.

Większość osób, które zaczynają tworzyć pierwsze reklamy robi to za pomocą przycisku „Promuj post”, który znajduje się pod każdym opublikowanym postem na fanpage’u. Jest to najprostszy i najbardziej intuicyjny sposób na wypromowanie treści na Twoim profilu.

Niestety w tworzeniu reklamy na Facebooku nie ma dróg na skróty, dlatego pokaże Ci jak stworzyć reklamę za pomocą Menadżera Reklam. Przeprowadzę Cie, krok po kroku przez proces tworzenia reklamy na Facebooku, która będzie kierować na stronę internetową.

 

Spis treści: 

 

Bezpośredni link do Menadżera reklam: https://www.facebook.com/adsmanager/

promuj post na facebooku

 

Kiedy już przejdziesz do menadżera reklam naciśnij przycisk “Utwórz”, w tym momencie na Twoim reklamie wyświetli się pierwszy etap tworzenia reklamy.

utwórz reklamę na facebooku

 

Tworzenie reklamy za pomocą Menadżera reklam składa się z trzech poziomów. Każdy z nich jest nieodłącznym elementem całej struktury kampanii. Dzięki odpowiednio przygotowanej strukturze pozbędziesz się chaosu i przeprowadzisz skuteczne testy kreacji oraz grup odbiorców.

struktura kampanii na facebooku

Poziom kampanii

Na poziomie kampanii wybierasz cel, który ma spełnić Twoja reklama. W skrócie, wskazujesz Facebookowi na jakim zachowaniu odbiorcy zależy Ci najbardziej, a on za pomocą algorytmu i danych historycznych dotrze do osób, na których najbardziej Ci zależy, m.in.: wypełnienie formularza, przejścia na stronę, polubienie fanpage’a, itd.

Cele reklamowe na facebooku

Poziom zestawu reklamowego

To miejsce, w którym określisz:

  • miejsce docelowe (strona, messenger, aplikacja),
  • grupę odbiorców (wiek, lokalizacja, płeć, zainteresowania, itd.),
  • umiejscowienie (Facebook, Instagram, Messenger),
  • budżet i harmonogram

Aby testować skuteczność poszczególnych grup odbiorców możesz stworzyć kilka zestawów reklamowych, a następnie wybrać ten, który działa w Twoim przypadku najlepiej.

Poziom reklamy

To miejsce to warsztat kreatywny, w którym wybierzemy kreacje, dobierzemy teksty reklamowe, przycisk, itd. To najważniejszy narząd naszej struktury, bez którego nie zatrzymamy uwagi Klienta.

Wiele osób zrzuca winę na źle dobraną grupę docelową, zapominając o poprawnie zaprojektowanej kreacji reklamowej. Pamiętaj także o tym, że potencjalny Klient nie analizuje Twojej grafiki przez kilka sekund, tutaj liczą się ułamki sekund, a zatrzymanie uwagi jest na wagę złota.

Pokazałem Ci jak jak zrobić pierwszą reklamę na Facebooku. Pamiętaj, że to dopiero początek, teraz czas na poznanie bardziej zaawansowanych sposobów docierania do Twoich odbiorców. Sprawdź koniecznie inne wpisy na blogu. Szczególnie polecam Ci:

Napisz komentarz

Przypnij